Veelgestelde vragen
Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar service@diligentia-pepijn.nl.
Kaartverkoop
Online
Tickets koop je gemakkelijk online via deze website. Je ontvangt e-tickets om thuis te printen en/of QR-codes voor de telefoon. Je kunt betalen met iDEAL en de Podium Cadeaukaart. Per online bestelling wordt €3,90 servicekosten berekend. Je kunt de kaarten ook hard copy thuis gestuurd krijgen (+ €4,50).
Aan de kassa
Telefonisch of aan de kassa kopen kan alleen tijdens openingstijden (di. t/m vrij. 13.00 -16.00 uur). Hiervoor wordt €4,50 servicekosten berekend. Je kunt pinnen of met een Podium Cadeaukaart betalen. Op voorstellingsavonden opent de kassa 3 kwartier voor aanvang van de voorstelling.
Smart Tickets
Voor sommige voorstellingen maken wij gebruik van Smart Tickets. Hiervoor heb je een smartphone nodig met de Ticketmatic App. Lees hier meer over Smart Tickets.
Breeduit Lachen
De stoelen op rij 6 in Diligentia bieden extra beenruimte. Tickets voor deze 'Breeduit Lachen' stoelen zijn net iets duurder dan de reguliere tickets.
Kortingen
- CJP-leden krijgen €1,50 korting per toegangsticket in Diligentia en €1,00 in Theater PePijn. Toon je CJP-pas bij de kaartcontrole.
- Met de Ooievaarspas krijg je 50% korting. De Ooievaarspas is uitsluitend te gebruiken bij koop aan de kassa op vertoon van de pas.
- Met een We Are Public-lidmaatschap kun je sommige voorstellingen gratis bijwonen. Op de website van We Are Public vind je welke voorstellingen dit zijn. Vanaf 3 kwartier voor aanvang van de voorstelling kunnen We Are Public-leden een ticket ophalen bij de kassa (zolang de voorraad strekt). Het is niet mogelijk om We Are Public-tickets vooraf te reserveren.
Uitverkocht en wachtlijst
Voor sommige uitverkochte voorstellingen kun je je inschrijven voor de wachtlijst. We vermelden dit bij de voorstelling. Inschrijven kan tot twee weken van tevoren. We informeren wachtenden zodra er stoelen beschikbaar komen. Dit doen we door een mail met betaallink direct toe te sturen. Wanneer je niet kunt betalen binnen de gestelde termijn, vervalt de betaallink en maken we de 'volgend wachtende' blij.
Kaarten omruilen
Kaarten omruilen kan tot twee weken voor de datum van de betreffende voorstelling. Kaarten kunnen worden omgeruild voor een tegoedbon of een andere voorstelling in Diligentia of Theater PePijn. Restitutie van het bedrag is niet mogelijk. De kosten voor het omruilen zijn €3,90 per kaart. Omruilen kan telefonisch via 070 3610540 (bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag tussen 13:00 en 16:00) of via service@diligentia-pepijn.nl.
Kaarten uit kortingsacties kunnen niet worden omgeruild. Het retourneren van kaarten is niet mogelijk.
Kaarten (ver)kopen via derden
Als je verhinderd bent en het omruilen van de toegangskaart(en) niet meer mogelijk is, staat het je vrij om deze door te verkopen. Zowel het doorverkopen als het kopen van kaarten via onofficiële verkooppunten is altijd op eigen risico. Smart Tickets kunnen niet worden doorverkocht.
Naast de officiële online-verkooppunten bestaan er websites die op grote schaal kaarten opkopen en doorverkopen. Als bezoeker betaal je via deze websites meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs. Ook blijkt dat niet alle kaarten gegarandeerd toegang geven. Dit doorverkopen gebeurt altijd zonder toestemming van de artiest of de organisator. Zij ontvangen dus geen extra geld met jouw aankoop van (te) dure kaarten! Theaters Diligentia en PePijn verkopen alleen toegangskaarten voor de prijs die met de artiest is afgesproken.
In het vervelende geval dat een voorstelling -soms last minute- geannuleerd moet worden, informeren wij ons publiek per mail en telefonisch, waarna de restitutieprocedure in gang wordt gezet. We kunnen het publiek dat via een andere website gekocht heeft niet traceren. Voor restitutie van die ticketprijs dien je contact op te nemen met het betreffende online verkooppunt. Let dus goed op waar je online toegangskaarten koopt.
Meer info: www.weetwaarjekoopt.nl
Kaarten kwijt of vergeten
Je kunt bij de kassa tot een half uur voor de voorstelling, een herprint van je toegangskaart(en) aanvragen. De kosten zijn €3,90 per kaart.
Betaalmethoden
Zowel in Diligentia als in Theater PePijn kun je uitsluitend met pin betalen.
Toegankelijkheid
Rolstoelgebruikers
Diligentia is volledig toegankelijk voor rolstoelen. In de zaal zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Om die te reserveren stuur je een mail met de datum, de voorstelling en het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent naar service@diligentia-pepijn.nl met als onderwerpregel 'Rolstoelplaatsen'. Wij nemen dan telefonisch of per mail contact met je op. De mailbox wordt gecontroleerd op dinsdag t/m vrijdag tot 16.00 uur.
Het gehandicaptentoilet is per lift bereikbaar. Er zijn 3 parkeerplaatsen voor gehandicapten recht voor de ingang van Diligentia. Deze plaatsen zijn publiekelijk beschikbaar en kunnen niet gereserveerd worden.
Theater PePijn heeft rolstoelplaatsen in de zaal. De sanitaire voorzieningen zijn in het kleine theatertje weliswaar best ruim, maar tot onze spijt helaas (nog) niet rolstoeltoegankelijk.
Assistentie tijdens je bezoek
Heb je tijdens je bezoek assistentie nodig, bijvoorbeeld bij het in- en uitkomen van de zaal of het vinden van je stoel? Onze medewerkers helpen je graag. Je kunt je bij aankomst melden aan de kassa of van tevoren alvast een mail sturen naar service@diligentia-pepijn.nl.
Slechthorenden
Diligentia beschikt over een installatie voor slechthorenden. Het systeem werkt op een radiofrequentie (persoonlijke ringleiding). Deze is op de avond van de voorstelling af te halen bij de garderobebalie.
Arriveren na aanvang
Om te voorkomen dat andere bezoekers en/of de artiest(en) gestoord worden tijdens de voorstelling, is er na aanvang geen toegang meer tot de zaal. Als de voorstelling een pauze heeft, kunnen laatkomers vanaf de pauze de voorstelling bijwonen.
Voorstellingsannulering
Indien een voorstelling vanuit ons wordt geannuleerd, stellen wij je zo spoedig mogelijk op de hoogte per e-mail. Bij een voorstellingsannulering krijg je het bedrag van de gekochte toegangstickets, inclusief betaalde boekingskosten, exclusief afhandelings- en creditcardkosten, retour. Dat kan alleen per bank. Restitutie duurt circa 10 werkdagen. Het retourbedrag herken je onder de naam 'Mollie payments' of 'Diligentia & PePijn'.
Hoe gaat dat proces precies in zijn werk?
- Je ontvangt bij annulering een mail waarin we vragen om je IBAN.
- Iedere geannuleerde voorstelling wordt apart behandeld.
- Let op de uiterlijke datum voor restitutieaanvraag die in de mail vermeld is. Restitutie neemt, gerekend vanaf die datum, 10 werkdagen in beslag.
- Gebruik altijd uitsluitend de restitutie-button die in de mail opgenomen is.
- Heb je jouw toegangskaarten destijds betaald aan de balie en/of met een Podium Cadeaukaart? Restitutie kan ook dan alleen via de button in de mail.
- De restitutie-button brengt je in een veilige omgeving waar je IBAN en ordernummer gekoppeld kunnen worden.
- Telefonisch het banknummer doorgeven wordt om veiligheidsredenen sterk afgeraden.
- Twijfel je aan de echtheid van de mail? Bel di. t/m vrij. tussen 13.00 en 16.00 uur ons servicenummer: 070 3610540 (optie 1).
- Wil je jouw tickets doneren? Daar worden we blij van! Restitutie en donatie zijn echter gescheiden administratieve trajecten. Maak altijd eerst de restitutie in orde en doneer daarna via deze pagina.
Kaartjes cadeau geven
Je kunt kaarten cadeau geven. Bestel de kaarten zelf en stuur of geef deze door. Zorg dat de gelukkige ontvanger ook de servicemail (die binnenkomt op jouw e-mailadres) leest.
Podium Cadeaukaart
Theaters Diligentia en PePijn werken samen met Podium Cadeaukaart. Dit is de enige cadeaukaart die wij accepteren. Zowel online als aan de kassa kun je toegangskaarten met de Podium Cadeaukaart bestellen. Op de achterzijde van de pas zit een vakje om open te krassen zodat 4 cijfers zichtbaar worden. Deze code heb je nodig bij het online kopen van de toegangskaarten.
De Podium Cadeaukaart is te koop aan de kassa van Diligentia.